Zelená fazuľa

Zelená fazuľa

Konzumácia zelenej fazule sa ukázala ako vhodnou prevenciou kardio-vaskulárnych ochorení. Zodpovedný je za to vysoký obsah flavonoidov, polyfenolových antioxidantov, ktoré podľa štúdie uverejnenej v British Journal of Nutrition zohrávajú dôležitú úlohu v ochrane srdcovo-cievneho systému pred poškodením voľnými radikálmi.

Zelená fazuľa obsahuje solídne množstvo vlákniny. Navyše nerozpustná vláknina v nej obsiahnutá, ako celulóza a lignín, pôsobí preventívne proti vzniku adenómu hrubého čreva a kolorektálneho karcinómu.

Pre zvýšený obsah kyseliny listovej by si zelenú fazuľu mali do jedálnička zaradiť najmä dámy, ktoré pod srdcom nosia dieťatko. Okrem nej a pyridoxínu v nej nájdu tiež zvýšený obsah vitamínu B1 (thiamínu), vitamínu B2 (riboflavínu) a vitamínu B3 (niacínu).

Ani obsah železa v zelenej fazuľke nie je zanedbateľný, napriek tomu, že vstrebávanie nie je rovnako účinné ako zo živočíšnych zdrojov, ale ako doplnok stravy, najmä pre ľudí trápiacich sa s anémiou.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie30 kcalVitamín K14,6 µg (24,3%)
Bielkoviny2,0 gVitamín C18 mg (22,5%)
Tuky0,2 gMangán0,22 mg (11%)
Sacharidy7,0 gKyselina listová (Vitamín B9)38 µg (9,5%)
Vláknina3,6 gPyridoxín (Vitamín B6)0,11 mg (8,5%)