Tekvica

Tekvica
Ako už napovedá jej sýtooranžová farba, tekvica je jedným z najlepších zdrojov betakaroténu, karotenoidu, ktorý sa v tele konvertuje na vitamín A. Významné sú aj jeho antionkogénne účinky – niekoľko štúdií potvrdilo, že výrazne znižuje riziko vzniku rakoviny pľúc.

Tekvica obsahuje aj veľké množstvo ďalších antioxidantov, napríklad zeaxantínu a luteínu, ktoré sa sústredia v sietnici a chránia ju pred vekom podmienenou makulárnou degeneráciou.

Obrovský poklad sa ukrýva aj v tekvicových semienkach, ktoré obsahujú náramné množstvo zinku, horčíka, medi, železa, fosforu a vitamínu E.

Podľa Harvard Medical School’s Harvard Health Publications tekvica zlepšuje plodnosť a kvôli vitamínu A premeneného z betakaroténu je dôležitá aj počas tehotenstva a laktácie.

Nízky obsah kalórií a vyvážený pomer nutrientov robí z tekvice esenciálnu zložku každého diétneho jedálnička.

Nutričná hodnotaObsah/100 g (DDD)Bioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie24 kcalVitamín C9 mg (11,3%)
Bielkoviny1,1 gMeď0,14 mg (9,3%)
Tuky0,1 gRiboflavín (Vitamín B2)0,12 mg (9,2%)
Sacharidy6,5 gVitamín E1,1 mg (8,5%)
Vláknina0,5 gDraslík340 mg (6,8%)