Šošovica

ŠošovicaŠošovica je skvelým zdrojom vlákniny. Už 100 gramov pokryje vyše 50% doporučenej dennej dávky. Vláknina pozitívne ovplyvňuje trávenie a to najmä zväčšovaním objemu stolice a zlepšovaním črevnej motility. Veľmi významne sa tiež podieľa na znižovaní hladiny LDL cholesterolu.

V šošovici sa nachádza vo vysokej miere takmer každý z B-vitamínov. Okrem B1 a B9 obsahuje aj riboflavín (B2), niacín (B3), kyselinu pantoténovú (B5) a pyridoxín (B6).

Vysoký obsah esenciálnych aminokyselín je dôvod, prečo je šošovica vhodnou voľbou po cvičení, zlepšuje totiž svalovú regeneráciu.

Za zmienku stojí aj vysoký obsah ďalších esenciálnych bioprvkov: zinku, železa, horčíka a draslíka.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie335 kcalKyselina listová (Vitamín B9)460 μg (115%)
Bielkoviny25 gThiamín (Vitamín B1)0,87 mg (79,1%)
Tuky1,2 gMangán1,4 mg (70%)
Sacharidy58 gMeď0,75 mg (48%)
Vláknina16 gFosfor280 mg (40%)