Slivka

Slivka

Ako väčšina výrazne sfarbeného ovocia, aj slivka je bohatá na antokyány, antioxidanty chrániace naše telo pred oxidačným stresom, civilizačnými chorobami a starnutím.

Slivka je bohatým zdrojom betakaroténu, ďalšieho silného antioxidantu, ktorý sa v tele konvertuje na vitamín A.

Už celé storočia sa slivky používajú ako osvedčený efekt proti zápche. Najlepšou voľbou v prípadoch „keď sa nedá“ sú sušené slivky.

Aj napriek svojej sladkej chuti má slivka veľmi nízky glykemický index, preto je dobrou voľbou pre pacientov s cukrovkou alebo ako prevencia proti tejto nepríjemnej chorobe.

Relatívne vysoký obsah draslíka oproti nízkemu množstvu sodíka je výborný recept v boji proti vysokému krvnému tlaku.

Kongnitívne funkcie podporí kvercetín, ktorý sa dáva do súvislosti aj so znižovaním rizika vzniku Alzheimerovej choroby. Pôsobí aj ako antihistaminikum, čím tlmí alergické reakcie a najnovšie štúdie dokázali protirakovinové účinky kvercetínu.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie55 kcalVitamín C9,5 mg (12%)
Bielkoviny0,8 gVitamín K6,4 µg (10,6%)
Tuky0,2 gMeď0,06 mg (6,6%)
Sacharidy12 gDraslík175 mg (3,5%)
Vláknina1,5 gMangán0,06 mg (3%)