Pistácia

Pistácia

Najnovšie výskumy naznačujú, že pistácie v strave zabraňujú nadmernému zvýšeniu glukózy v krvi a to najmä po jedle.

Podobne ako ostatné orechy, aj pistácia obsahuje veľkú dávku mononenasýtených mastných kyselín, najmä kyselinu olejovú a palmitoolejovú. Mononenasýtené mastné kyseliny znižujú v krvi „zlý“ LDL cholesterol a pozitívne upravujú hodnoty lipidového spektra.

Podľa článku v časopise Journal of the American College of Nutrition, konzumácia pistácií vedie k znižovaniu vysokého krvného tlaku, nadváhy a zmenšuje riziko vzniku metabolického syndrómu.

Pistácie obsahujú aj veľké množstvo antioxidantov, napríklad beta-karoténu, ktorý sa v tele konvertuje na vitamín A a sám pôsobí ako silný antionkogén, keď bráni vzniku rakoviny pľúc.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie562 kcalVitamín E22,2 mg (170,8%)
Bielkoviny20,5 gPyridoxín (Vitamín B6)1,7 mg (130,8%)
Tuky44,6 gMeď1,3 mg (86,7%)
Sacharidy28 gThiamín (Vitamín B1)0,88 mg (80%)
Vláknina10,4 gFosfor380 mg (54,3%)