Kukurica

Kukurica

Kukurica, na rozdiel od pšenice, neobsahuje lepok a preto je vhodná aj pre ľudí trpiacich celiakiou.

Obsah vlákniny v kukurici pôsobí blahodárne na trávenie. Podporuje črevnú motilitu a znižuje hladinu cholesterolu v krvi.

V kukurici sa nachádza skutočne pôsobivé množstvo antioxidantov. Treba spomenúť najmä betakarotén, luteín, kyselinu kumarovú, či zeaxantín. Pôsobia pozitívne ako ochrana zraku, kardio-vaskulárneho a nervového systému, či tráviacej sústavy.

Kukurica je veľmi bohatá na beta-kryptoxantín, karotenoid, ktorý podľa niekoľkých štúdií významne znižuje riziko vzniku rakoviny pľúc. U fajčiarov, ktorý konzumovali stravu bohatú na beta-kryptoxantín, výskum univerzity v Šanghaji zaznamenal až o 37% menší výskyt pľúcnych malignít.

Kukuričný škrob zlepšuje metabolizmus glukózy, preto je vhodnou stravou (nie len) pre diabetikov.

Vysoký obsah fenolových zlúčenín pôsobí ako prevencia proti vzniku rakoviny hrubého čreva. Kukuričný škrob taktiež podporuje tvorbu kyseliny maslovej, u ktorej sa rovnako preukázalo znižovanie rizika vzniku rakoviny v hrubom čreve.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie85 kcalThiamín (Vitamín B1)0,16 mg (14,5%)
Bielkoviny3,3 gKyselina pantoténová (Vitamín B5)0,72 mg (12%)
Tuky1,3 gNiacín (Vitamín B3)1,8 mg (12%)
Sacharidy19 gHorčík0,37 mg (11,5%)
Vláknina2 gKyselina listová (Vitamín B9)42 µg (10,5%)