Kešu

Kešu

Kešu obsahujú veľké množstvo železa, dokonca až 80% doporučenej dennej dávky. No vstrebávanie železa z rastlinných zdrojov je oproti tým živočíšnym výrazne obmedzené, ale do jedálnička by si ich mali zaradiť najmä vegetariáni a ľudia trpiaci chudokrvnosťou.

Rovnako ako väčšina orechov, aj kešu sú dobrým zdrojom nenasýtených mastných kyselín, najmä kyseliny olejovej a palmitoolejovej, ktoré významne znižujú hladinu „zlého“ LDL cholesterolu, čo má pozitívny vplyv na zdravie srdca a ciev.

Štúdia vo vedeckom časopise Molecular Nutrition and Food Research z roku 2010 uviedla, že kyselina anakardová, obsiahnutá v kešu, pomáha regulovať hladinu krvnej glukózy a predchádzať tak vzniku cukrovky.

Z vitamínov nájdeme v kešu vyšší obsah vitamínu E a niekoľkých B-vitamínov, najmä thiamínu (B1), kyseliny pantoténovej (B5) a pyridoxínu (B6).

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie551 kcalMeď2,1 mg (140%)
Bielkoviny18,2 gHorčík295 mg (92,2%)
Tuky44,5 gFosfor595 mg (85%)
Sacharidy30,2 gMangán1,65 mg (82,5%)
Vláknina3,5 gZinok5,8 mg (55,2%)