Jahoda

Jahoda

Jahoda už na prvý pohľad zaujme nízkou kalorickou hodnotou, ktorou tromfne dokonca aj červený melón. Tento fakt určite poteší mnohých bojovníkov s nadváhou, ktorí sa nemusia obávať pridania tohto ovocia do svojho jedálnička.

V jahodách môžete nájsť taktiež veľké množstvo organických kyselín (jablčná, citrónová, salicylová, šťavelová, elagová), ktorým sa pripisujú protinádorové účinky. Najčastejšie sú dávané do súvisu s prevenciou proti rakovine krčka maternice, prsníka a hrubého čreva.

V množstve fenolových zlúčenín a antioxidantov, ktoré sú efektívnym prostriedkom v boji proti ateroskleróze, ich z ovocia tromfne len slivka.

Ich diuretický účinok zvyšuje produkciu moču a vylučovanie kyseliny močovej, preto sú odporúčané taktiež pacientom bojujúcim s dnou.

Niektoré zdroje taktiež uvádzajú, že konzumácia jahôd pomáha regulovať hladinu glykémie pri cukrovke II. typu a zlepšuje kognitívne funkcie.

Nutričná hodnotaObsah na 100gBioprvky a vitamíny        Obsah na 100g (DDD)
Kalórie33 kcal Vitamín C59 mg (74%)
Bielkoviny0,8 gMangán0,4 mg (20%)
Tuky0,4 gDraslík165 mg (4%)
Sacharidy8,6 gHorčík13 mg (4%)
Vláknina1,9 gVitamín K2,2 µg (4%)