Jablko

Jablko

Jablko by malo byť súčasťou nášho každodenného jedálnička. Je doslova ideálnym koktejlom vitamínov, minerálov a vlákniny.

Mimoriadne bohatá na zdraviu prospešné látky je jablčná šupka, preto ovocie vždy konzumujte neošúpané.

Podľa mnohých výskumov jablko znižuje pravdepodobnosť vzniku niektorých druhov rakoviny, napríklad prsníka a hrubého čreva. Zodpovedné sú za to flavonoidy – silné rastlinné antioxidanty.

Podľa štúdie z roku 2005 vedie pravidelná konzumácia jabĺk a jablčných produktov k spomaleniu starnutia buniek a oxidačného poškodenia mozgového tkaniva. Veľmi sľubné výsledky sa zaznamenali aj u pacientov trpiacich Alzheimerovou chorobou.

Dôležitou súčasťou jabĺk je pektín – rozpustná vláknina, ktorá účinne znižuje LDL cholesterol, chráni pred chorobami srdca a priaznivo pôsobí na tráviacu sústavu. Na zažívanie majú blahodárny vplyv taktiež jablčné organické kyseliny, keď napomáhajú tráveniu a regulujú kyslosť žalúdka.

Horúca jablková šťava je ideálnou podpornou liečbou pri chorobách z prechladnutia. Rozpúšťa hlieny a účinne pôsobí taktiež proti horúčke.

Podusené jablká zmiešané s olivovým olejom sa odporúčajú prikladať na zle sa hojace rany.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie53 kcalVitamín C6,1 mg (7,8%)
Bielkoviny2,3 gPyridoxín (Vitamín B6)0,1 g (7,7%)
Tuky0,2 gVitamín K3 µg (5%)
Sacharidy11 gDraslík150 mg (3%)
Vláknina2,9 gHorčík6,2 mg (2%)