Hruška

hruška

Hruška je dokonalou náhradou sladkostí. Aj napriek svojej typicky sladkej chuti bolo zistené, že pravidelná konzumácia hrušiek pomáha bojovať s nadváhou. Štúdia prevedená na skupine žien vo veku 30-50 rokov prišla k záveru, že prítomnosť hrušiek na jedálničku viedla k poklesu cholesterolu a krvného cukru.

Už od nepamäti sa hrušky používali v liečbe rôznych zdravotných ťažkostí, od poruch trávenia a kŕčov po znižovanie horúčky. Miestne sa dokonca zvykli aplikovať ako adstringencium – látka s miestnym sťahujúcim účinkom.

Vysoký obsah vody a účinný komplex látok obsiahnutý v hruškách pôsobí diuretickymočopudne, čo je dôležité pre pacientov s chorobami srdca a obličiek.

Vďaka alkalizujúcemu efektu je konzumácia hrušiek vhodná pri detoxikačných diétach. Vláknina v nich obsiahnutá zasa podporuje pohyb čriev a zabraňuje zápche a funguje ako prevencia proti rakovine hrubého čreva.

Hruška sa zaraďuje medzi vhodné druhy ovocia pre ľudí s alergiou, odporúča sa tiež ako prvé ovocie, ktoré sa podáva dojčatám, práve kvôli nízkej pravdepodobnosti vzniku alergie.

Majte na pamäti, že hruška má vitamíny a minerály rozdelené rovnomerne medzi šupku a dužinu, preto je najlepšie zjesť hrušku celú.

Nazmar nevyjde ani drevo zo stromu hrušky. Je obľúbeným materiálom na výrobu hudobných nástrojov, nábytka a drevených dekorácií.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie56 kcalMeď0,08 mg (8,9%)
Bielkoviny0,4 gVitamín K4,5 µg (7,5%)
Tuky0,2 gVitamín C4,3 mg (5,8%)
Sacharidy11,2 gDraslík100 mg (5%)
Vláknina3 gHorčík7,2 mg (2,3%)