Fazuľa

FazuľaFazuľa je bohatým zdrojom železa, preto je vhodnou stravou najmä pre ľudí trpiaci chudokrvnosťou.

Znižovať hladinu krvného cholesterolu pomáha obsah fytosterolov, rastlinných príbuzných cholesterolu, ktoré zabraňujú jeho vstrebávaniu z čriev.

Zaujímavé účinky má bohato zastúpená aminokyselina tryptofán. Podporuje zdravý spánok a znižuje chuť k alkoholu.

Fazuľa je bohatá na izoflavóny, látky, ktorým sa pripisujú antionkogénne účinky. Do spojitosti sa dávajú najmä so znižovaním rizika vzniku rakoviny prsníka.

Spolu s fazuľou sa vám do tela dostáva aj obrovská dávka zanedbávanej vlákniny, ktorá napomáha dobrému tráveniu, pôsobí proti zápche a znižuje hladinu LDL cholesterolu.

V poslednej dobe sa dostáva do povedomia fazuľová múka, ktorá sa teší veľkej obľube hlavne pri pečení. Výhodou fazuľovej múky je fakt, že si so sebou nesie všetky živiny a vitamíny fazule.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie325 kcalKyselina listová (Vitamín B9)395 μg (99%)
Bielkoviny21,5 gMangán1,65 mg (82,5%)
Tuky0,7 gHorčík321 mg (69%)
Sacharidy64 gFosfor380 mg (54%)
Vláknina18 gThiamín (Vitamín B1)0,51 mg(46%)