Cvikla

cvikla

Cvikla je bohatým zdrojom železa, preto je vhodnou stravou najmä pre ľudí trpiaci chudokrvnosťou.

Bezkonkurenčne patrí medzi najbohatšie zdroje prírodného kremíka, nazývaného aj minerál krásy. Je veľmi dôležitý pre tvorbu a pevnosť väziva a kostí, elasticitu cievnych stien a pružnosť pokožky.

Cvikla je výborným zdrojom betakaroténu (provitamínu A), významného antioxidantu, ktorý má taktiež antionkogénne účinky a znižuje riziko vzniku rakoviny pľúc.

Ďalším z jej mnohých pozitív je, že pomáha odbúravať homocysteín, škodlivý metabolit zvyšujúci riziko srdcovo cievnych ochorení. Deje sa tak vďaka látke zvanej betaín, ktorá homocysteín metyluje a týmto spôsobom neutralizuje jeho účinky.

Ženám sa cvikla odporúča pri prechode a je vhodným doplnkom aj v tehotenstve. Vďaka vysokému obsahu kyseliny listovej napomáha zdravému vývoju plodu.

Ak si chcete dopriať niečo sladké, no potrpíte si na zdravú stravu, prinášame vám unikátny kompromis – recept na vynikajúce cviklové brownies.

Nutričná hodnotaObsah/100gBioprvky a vitamíny        Obsah/100g (DDD)
Kalórie41 kcalKyselina listová (Vitamín B9)110 µg (27,5%)
Bielkoviny1,7 gMangán0,33 mg (16,5%)
Tuky0,2 gVitamín C11 mg (13,8%)
Sacharidy9,5 gHorčík25 mg (7,8%)
Vláknina3 gDraslík325 mg (6,5%)