Cícer – doplní bielkoviny

Cícer

Cícer obsahuje veľké množstvo železa, ktoré má síce nižšiu vstrebateľnosť ako to z mäsových produktov, ale určite poslúži ako výborný doplnok, najmä pre ľudí trpiacich anémiou.

Vysoký obsah vlákniny napomáha zdravému tráveniu, zlepšuje činnosť čriev a pôsobí proti zápche. Vláknina je tiež veľmi dôležitá pre reguláciu hladiny cholesterolu, ktorý v črevách na seba viaže.

K znižovaniu rizika vzniku kardiovaskulárnych chorôb prispieva aj výrazný podiel nenasýtených mastných kyselín.

Aby sme uviedli veci na správnu mieru aj čo sa týka cícerových proťákov, využiteľnosť rastlinných bielkovín je v mnohých smeroch obmedzená a preto treba pre plný efekt konzumovať čo najširšiu paletu „rastlinných proťákov“.

Vďaka nízkemu glykemickému indexu je cícer vhodný aj pre diabetikov.

100 gramov cíceru obsahuje až 20% doporučenej dennej dávky horčíka, pre telo esenciálneho minerálu, podieľajúce sa na napríklad na ukladaní vápnika do kostíregulácií krvného cukru, či správnej funkcii kardiovaskulárneho systému.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie370 kcalMangán21,3 mg (1065%)
Bielkoviny20 gThiamín (Vitamín B1)0,48 mg (43,6%)
Tuky6 gMeď0,54 mg (41,3%)
Sacharidy63 gPyrixodín (Vitamín B6)0,52 mg (40%)
Vláknina12 gFosfor250 mg (35,7%)