Čerešňa

Čerešňa

Čerešňa obsahuje hormón melatonín, ktorý sa u ľudí podieľa na regulácií cirkadiálnych rytmov. Za normálnych okolností je produkovaný ľudskou žľazou zvanou šišinka, no nedostatok melatonínu sa môže prajaviť nespavosťou, nervozitou alebo bolesťami hlavy.

Mnoho zdrojov uvádza, že čerešňa obsahuje organicky viazaný jód, ktorý je esenciálny pre správne fungovanie štítnej žľazy. Určite sa v nich nenachádza množstvo porovnateľné s tým v morských rybách, ale údajne čerešňa patrí čerešňa najbohatšie suchozemské zdroje jódu.

Vysoký obsah antokyánov, dôležitých flavonoidných látok, ktoré pomáhajú bojovať s cukrovkou, chránia cievy a pripisujú sa im aj protirakovinové účinky.

Čerešňa obsahuje hormón melatonín, ktorý sa u ľudí podieľa na regulácií cirkadiálnych rytmov. Za normálnych okolností je produkovaný ľudskou žľazou zvanou šišinka, no nedostatok melatonínu sa môže prajaviť nespavosťou, nervozitou alebo bolesťami hlavy.

Už po celé stáročia sa využívajú mierne laxatívne účinky čerešní ako liečba zápchy, takže ak je u vás momentálne všetko v poriadku, s konzumáciou nezachádzajte do extrémov.

Ďalším výborným receptom z domácej lekárne je zahriate vrecko s čerešňovými kôstkami. Príjemne sála teplo a pomáha nielen deťom pri bolesti bruška, ale taktiež ženám pri bolestivej menštruácií.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie63 kcalVitamín C7 mg (8,8%)
Bielkoviny1,1 gDraslík230 mg (4,6%)
Tuky0,1 gVitamín K2,2 µg (3,7%)
Sacharidy12,5 gHorčík11,5 mg (3,6%)
Vláknina2 gMangán0,07 mg (3,5%)