Baklažán – nízkokalorické afrodiziakum bohaté na nikotín

baklažán

Baklažán je výborným zdrojom betakaroténu (provitamínu A), významného antioxidantu, ktorý má taktiež antionkogénne účinky a má uplatenie ako prevencia proti rozvoju pľúcneho karcinómu.

V šupke obsiahnutý antokyanín posilňuje membrány nervových buniek a chráni mozog pred oxidačným stresom. Jeho účinok podporuje thiamín (vitamín B1), ktorý podnecuje tvorbu acetylcholínu, nevyhnutného pre nervosvalovú komunikáciu.

Na svoj jedálniček by ho mali zaradiť aj tí, ktorí bojujú s nadváhou. Baklažán je nie len nízkokalorický, ale koktejl vlákniny, vitamínov a minerálov v ňom obsiahnutý, pomáha znižovať hladinu cholesterolu.

V niektorých kultúrach je baklažán dokonca považovaný za afrodiziakum.

V mnohých krajinách sa baklažán začal jesť baklažán len pred pár desiatkami rokov. Vládlo totiž podozrenie, že jeho konzumácia môže spôsobiť schizofréniu, rôzne psychózy alebo malomocenstvo. Nuž, výbornou správou je, že sa od týchto nezmyslov upustilo. Zaujímavosťou je, že v baklažáne sa nachádza najviac nikotínu zo všetkých druhov zeleniny. Ale na to, aby ste konzumáciou baklažánu vyfajčili jednu cigaretu, museli by ste ho zjesť približne 9 kíl.

Nutričná hodnotaObsah/100 gBioprvky a vitamíny        Obsah/100 g (DDD)
Kalórie25 kcalMangán0,24 mg (12%)
Bielkoviny1 gPyridoxín (Vitamín B6)0,09 g (7%)
Tuky0,2 gVitamín K3,6 µg (6%)
Sacharidy5,9 gKyselina listová (Vitamín B9)22 µg (5,5%)
Vláknina3 gDraslík235 mg (4,7%)