7 zdravých potravín, ktoré vám padnú dobre po cvičení

po cvičení

Väčšina z vás, ktorí sa fitness venujete pravidelne, máte už po cvičení svoju zaužívanú stravovaciu rutinu. Alternatív je mnoho. Niektorí vsádzajú na proteínové nápoje, iní po vzore Rockyho hltajú surové vajcia a existuje aj skupina fajnšmekrov, ktorí si to z posilňovne namieria rovno do krčmy. Poďte sa ale s nami pozrieť na 7 zdravých potravín, ktoré by ste mali zvážiť po náročnom fyzickom výkone. Zlepšia vám regeneráciu, pomôžu s naberaním svalovej hmoty a doplnia energiu.

Losos

losos

Losos je známy predovšetkým ako výborný zdroj omega-3-mastných kyselín, vďaka ktorým pestujeme zdravie najmä nášmu srdcu. Tuky majú často veľmi zlú povesť, no tie zdravé, medzi ktoré omega-3-mastné kyseliny jednoznačne patria, ovplyvňujú napríklad produkciu a fungovanie hormónov. Testosterón a rastový hormón sú dva hlavné regulátory rastu svalovej hmoty. Ak k tomu prihodíme vysoký obsah esenciálnych aminokyselín, je po cvičení losos výbornou voľbou.

Cvikla

cvikla

Nepatrí medzi najobľúbenejšiu zeleninu, často sa na ňu zabúda. No neprávom. Cvikla vám môže skutočne veľa ponúknuť. Obsahuje nitráty a betalaíny, ktoré umožňujú lepší prístup kyslíku do svalov, zvyšujú silu svalovej kontrakcie, znižujú krvný tlak a pôsobia ako účinné antioxidanty. Cvikla je veľmi univerzálna. Môžete si ju dopriať varenú, pečenú alebo aj v surovom stave. V posledných rokoch sa teší obľube ako súčasť smoothie nápojov.

Vajcia

vajcia

Živinami nabité vajcia sú považované za zlatý štandard pri príjme bielkovín. Dôvodom je ich veľmi vysoká biologická využiteľnosť, vďaka ktorej si vajíčkami efektívne doplníte všetkých 9 eseciálnych aminokyselín, zrýchlite regeneráciu a zlepšíte budovanie svalovej hmoty. Jedno väčšie vajce obsahuje len 70 kalórií, no až 6 gramov bielkovín, vitamín D, zinok a dokonca slušnú dávku železa.

Grécky jogurt

grécky jogurt

Grécky jogurt obsahuje z ponúkaných potravín najlepší pomer kalórie/výživová hodnota. V 100 gramoch získate až 9 gramov bielkovín, čo je po cvičení skutočne luxusný proteínový koktejl. Tým z vás, ktorí máte jogurt radi na sladko, odporúčame miesto cukru siahnuť po prírodnom sladidle, ovocí. Čučoriedky, jahody alebo maliny vám jeho chuť príjemné spestria a telo zbytočne nezaťažujú prázdnymi kalóriami.

Vodný melón

vodný melón

Je pravidlom, že ako občerstvenie počas väčšiny vytrvalostných pretekov sa podáva práve vodný melón. Sladké červené ovocie je tvorené až z 92% vodou, vďaka čomu výborne osvieži a telo účinne zavodní. Okrem iného v ňom nájdeme aj vitamín C, betakarotén a lykopén. Práve posledný menovaný je v melóne obsiahnutý v najvyššom pomere a jeho protektívne účinky pred UV žiarením padnú vhod pri dlhom závode počas slnečného dňa.

Morčacie mäso

morčacie

Ak predsa máte chuť na mäso, to morčacie ukojí vaše chute bez toho, aby ste sa zbytočne ládovali mastnou bravčovinou. Je výborným zdrojom proteínov pri nízkom kalorickom obsahu. Preto vám práve morčacie mäso umožní budovať svalovú hmotu aj počas redukčných diét.

Arašidové maslo

arašidové maslo

Na záver máme bonus aj pre maškrtníkov. Namiesto toho, aby ste po úmornom dvojhodinovom cvičení vymazali svoje úsilie troma krajcami chleba s hrubou vrstvou Nutelly, skúste s nami pristúpiť na kompromis. Arašidové maslo má väčšinu atribútov sladkosti, no zároveň vám po cvičení namiesto cukrov doplní potrebné bielkoviny.